poniedziałek, 19 lipca 2010

Czerwone lato


Latem czas można rozsypać na minuty.
Słodkie i cierpkie jak porzeczki.
Gorące, mokre i czerwone.



Tarta porzeczkowa


Kruchy spód:
220 g mąki
110 g zimnego masła
50 g cukru
1 żółtko
szczypta soli
2 łyżki śmietany

Porzeczkowy wierzch:
ok. 400 g czerwonych porzeczek
2 jajka
5 łyzek brązowego cukru
100 ml śmietany kremówki


Zagnieść kruche ciasto, odłozyc na kilka godzin do lodówki. Wyłozyć nim formę do tarty i podpiec ok 15 min. w 180 st. Lekko ostudzić.
Jajka ubić z cukrem i śmietaną, wsypać porzeczki, delikatnie wymieszać. Wylać na kruchy spód i piec ok. 30 minut, az masa zetnie się i lekko zarumieni.





5 komentarzy:

  1. Piękne, smakowite to Twoje "czerwone lato"

    OdpowiedzUsuń
  2. O, jak mi miło! Tak się cieszę, że fanów porzeczki jest coraz więcej!
    Wiesz, to niesamowite, ale ja mam identyczny garnuszek w kropeczki! Codziennie rano podgrzewam w nim mleko dla mojego Synka!
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Witaj.
    Właśnie natrafiłam na Twojego bloga. Miło jest znaleźć kolejne miejsce pełne ciepła, pysznego jedzenia i... miłości do zwierząt, którą podzielam z całego serca.
    Pozdrawiam Cię serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne zdjęcia Ori!
    Moc buziaków Ci ślę!

    OdpowiedzUsuń