piątek, 16 lipca 2010

Malwy i maliny




Letnie mufinki

2 szklanki mąki
2 plaskie łyzeczki proszku do pieczenia
3/4 szklanki cukru
cukier waniliowy
szczypta soli
biała czekolada
2 jajka
1/2 szklanki oleju
1 szklanka mleka
maliny, czerwone porzeczki

Do dużej miski wsypać suche składniki: mąkę, cukier, cukier waniliowy, sól, wymieszać i dodać pokruszoną drobno białą czekoladę.
W drugiej misce roztrzepać jajka z mlekiem i olejem, wlać masę do suchych skladników i lekko wymieszać.
Ciasto jest dość rzadkie. Napełniać papilotki w formie mufinkowej i wtykać w ciasto maliny i porzeczki - to wtykanie jest szczególnie przyjemne, moim zdaniem.
Piec w temp. 180 st. ok 30 min., "do suchego patyczka".

5 komentarzy:

  1. Oj pychotka!!! Zdjęcia jak zawsze świetne:-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jesteś wyjątkową kobietą dla mnie Ori, niewyczerpane źródło siły, miłości, zrozumienia i piękna...

    OdpowiedzUsuń
  3. Mufinki na pewno są słodkie, ale tej kremóweczki witającej nas na początku - nic nie przebije :))

    Nawtykać - piszesz...
    Do wypróbowania ;)

    Uwielbiam malwy - Twoje są cudne! Cynie rosły w ogrodku mojej Babci, a potem już ich nie spotykałam...

    Ściskam gorąco :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo mi się malwy podobają, tyle razy siałam je u siebie, ale nigdy nie uchowały się do tego stopnia by zakwitnąć.
    Albo je coś zeżarło,a jak nie dały się robalom, to moja psia banda je obskubała.
    I ciągle jestem na etapie marzeń, a i floksach też marzę.
    Pozdrawiam
    Przepis smakowity.

    OdpowiedzUsuń